onsdag 10 mars 2010

Göteborgslängtan

Jag har världens finaste lägenhet,mitt i stan,högt i tak och spegel dörra osv.

Skulle ge vad som helst för att den skulle ligga i sveriges bästa stad istället. För nu har jag så mycket göteborgslängtan i mig att det gör ont (kan ju vara förkylningen också iofs).

Jag hävdar inte att jag känner till så många andra svenska städer men jag har noterat att en tvättäkta göteborgare förbliver göteborgare tills den dör eller hjärntvättas. Min observation är extremt ovetenskaplig by the way.

Ett exempel är de kompisar jag har i en klass på 150 pers - en är från Kungsbacka och den andra från Johanneberg. Märkligt det här med hur västkustare dras till varandra :)


Att vara från västkusten is the shit!
/Pocca

2 kommentarer:

Katrin sa...

Håller med dig helt! GBG är bäst och alltid den staden man saknar! ALLTID! Ska du inte passa på att skriva uppsatsen där? det hade jag tänkt! :D Kram!

Silvana sa...

Absolut!Jag kommer endast att vara i örebro i nödfall!
Tänk att få spendera våren i Sveriges främsta stad!Vi e lyckligt lockade Katrin :)